Ha szereted a focit, még nem unod a VB-ről szóló híreket, így most megtudhatod, milyen órát viselnek a VB sztárjai. Ha nem szereted a focit, akkor végre itt egy cikk, ami úgy szól a VB-ről, hogy nem is a VB-ről szól. Win-win.
A 2018-as VB hivatalos időmérője - a Hublot
Ha nem sokat tudtál eddig a Hublot márkáról, az nem biztos, hogy a te hibád. A cég, annak ellenére, hol tart ma, az óraipar meghatározó svájci és japán mamutvállalataihoz és azok márkáihoz (Rolex, Omega, Seiko, Grand Seiko - ezeket persze biztosan ismered) képest még gyerekcipőben jár.
1980-ban alapította egy svájci olasz üzletember, Carlo Crocco, aki pár évvel előtte hagyta ott a Breil óragyártót, hogy olyan órát készíthessen, amilyent ő szeretne. Az elképzelése elég meglepő volt, főként az ultrakonzervatív svájci luxusmárkákhoz képest.
Elkészített egy órát, ami felrúgta az addigi szabályokat, majd ezt be is mutatta az 1980-as svájci Baselworld kiállításon. Az óra, annak ellenére, hogy a kiállítás első napján egyetlen komoly érdeklődőt sem vonzott, végül sikeres lett, és az első évben már 2 millió dolláros bevételt hozott (1980-ban).
Hogy miben volt más ez az óra, mint az addig megszokott arany Rolexek és a jól bevált Omegák? Crocco készített egy arany tokot, amelynek a lünettája (itt elolvashatod, mi is az a sokat emlegetett lünetta, és mire való) 12 csavarral volt rögzítve, melyek egyben az indexeket is helyettesítették, és a formája hajóablakot mintázott. Innen ered a Hublot név is, mely franciául hajóablakot jelent, és amely forma a Hublot védjegyévé vált.
Ami kiverte a biztosítékot a luxus piacon, az a kaucsuk szíj volt. Ebben az időben még a luxus órák között nem volt ilyen modell, így valószínűleg a Hublot-nak köszönhető, hogy ma már minden felső kategóriás márkának van hasonló megoldása, ez ugye a valódi sportos elegancia...
Innen az elmúlt kevesebb, mint 40 év alatt eljutott a cég oda, hogy ma a luxus piacon is a felső árkategóriát képviselik, és évi 350 millió dolláros bevételt könyvelhettek el, több száz alkalmazottal. Bár az óráik megítélése a vevőkörük (sportolók rapperek és bárki, aki túl sokat szeretne költeni egy olyan órára, amin ez pontosan látszik is) miatt nem a műszaki tartalmukon, hanem a feltűnő dizájnon alapszik, azért a Hublot meghatározó szereplővé nőtte ki magát.
A Hublot és a sport
Tesz is sokat a cég azért, hogy a neve ismerősen csengjen a sportközvetítések rendszeres nézőinek. A Forma-1 hivatalos partnere lett 2010-ben, a Manchester United és több profi futball klub szponzora, 2008-tól az UEFA, 2010-től a FIFA hivatalos időmérője lett, de Amerikában is együttműködnek NBA csapatokkal.
Érdekes, és megint csak jellemző reklámkampánya volt a Hublot-nak Bernie Ecclestone-nal, a Forma-1 tulajdonosával és mindenható urával 2010-ben. Miután Ecclestone-t megtámadták, kirabolták és elvették a Hublot-ját, a következő plakát jelent meg a szlogennel: "Nézd, mit tesznek meg az emberek egy Hublot-ért"
2018- a Hublot éve
Az idei évre egy igazi 2018-as modellel érkezett Oroszországba a cég. Siker szériájuk, a Hublot Big Bang legfrissebb modellje, a Hublot BIG BANG REFEREE 2018 FIFA WORLD CUP RUSSIA™ egy valódi okosóra.
Igen, okosóra a luxus szegmensben, kifejezettem a játékvezetőkre kihegyezve, 2018 példányban. Csatlakozik a gólvonal ellenőrző és videóbíró rendszerhez, ahogy a cég fogalmazott: minden szurkoló álma. Titán tok, AMOLED kijelző, a Google Wear OS-t futtatva, és természetesen az ominózus gumi szíjjal, ami cserélhető a saját csapatod színeire, nézd meg a lenti videón:
Az óra a maga nemében egy érdekes darab, lehet szeretni vagy nem szeretni, de el kell ismerni, hogy a Hublot nem áll be a sorba, a saját útját járva halad előre, és találja meg a saját közönségét.
(fotók és videók: Hublot.com )