Órák, tesztek, hírek.

Nagymutató blog - megmondja, hány óra van...

Nagymutató blog - megmondja, hány óra van...

Családi autónak is ideális az új hibrid Superb iV

2020. június 09. - Taliga Tamás

superb-hibrid-teszt-melano_header.jpg

A Superb nem szorul különösebb bemutatásra, hiszen lassan két évtizede köztünk jár. Korábban sok taxisnak, valamint államtitkárnak volt ilyenje és mára már igazi presztízs autó.

Nem csak céges felhasználásra, hanem akár családi autónak is ideális, hiszen 17,2 centiméterrel hosszabb a legújabb generációs Škoda Octaviánál, ezért tágas utastere van. 

Az öt éve készülő harmadik generációs változat a cseh gyártó valamennyi modellje közül elsőként kapta meg a hibrid hajtást, így zöld rendszámmal még csábítóbb lehet.

Tetszetős megjelenés 

A modellt továbbra is jellegzetes, helyenként szögletes kontúrok, éles, dinamikus vonalak, valamint tökéletesen kiegyensúlyozott arányok és nagy üvegfelületek jellemzik.

A minden eddiginél zöldebb Superb könnyen beazonosítható a csomagtartónál elhelyezett iV-jelölés, vagy az új „Air Curtain” hűtőmaszk alapján, ami méhsejt textúrájú levegőbemenetet kapott. Az autó eleganciáját tovább fokozzák a széles választékban elérhető könnyűfém tárcsák. A széles, LED-technológiás fényszórók ugyancsak megnyerő megjelenést kölcsönöznek a legújabb Superbnek, amelyre mindenki felkapja a fejét. 

A mostantól elérhető plug-in hibrid technológiát a VW konszern évek óta alkalmazza a Golfnál és a Passatnál, így az autó lényegében egy bevált megoldást örökölt. A 85 kW-os elektromotort a hatfokozatú duplakuplungos váltóba, a 13 kWh teljesítményű lítium-ionos akkumulátort a hátsó ülések alá építették be.

A töltőcsatlakozó a hűtőmaszkba, a 115 kW-os TSI benzinmotor elé került, tehát alig észrevehető változásokat hozott a hibrid technológia. 

superb-hibrid-teszt-melano_04.jpg

Az új Superb minden értelemben megőrizte tágas és kényelmes utasterét. A fedélzetén ülők – különösen a hátsó sorban helyet foglalók – nagy lábteret, tekintélyes belmagasságot élvezhetnek. Az első sorban 99 centiméteres fejtér és 150,7 centiméteres válltér áll rendelkezésre, míg hátul két centivel szélesebb az utastér. A mindennapok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy nemcsak elől, hanem a hátsó traktusban is elfér kényelmesen két, legalább 190 centiméter magas felnőtt. Az utazás ideje alatt nem kell végig derékszögben behajlított lábakkal ülniük.

Az ISOFIX-rögzítési pontoknak köszönhetően hátul két babaülés is rögzíthető és az ülések úgy is beállíthatók, hogy gyermekek ne érjék el a lábukkal az előttük lévő üléseket.

A leendő tulajdonosok Ambition, Style, Sportline és Laurin&Klement felszereltségi szintek közül választhatnak. Ezek olyan kényelmi funkciókat foglalnak magukba, mint például a fűthető elülső ülések, vagy a vészhívó rendszer.

Laurin&Klement

Tesztautónk Laurin&Klement felszereltségben érkezett, amelynek része a bőr bevonatú utasülés, a hátsó ablakoknál elérhető napellenzőroló, a 12 hangszórós Canton-hangrendszer, valamint a háromzónás klímaberendezés.

Az ízléses eleganciába öltöztetett utasteret a műszerfalon végig futó vékonycsíkos, éjszakai LED-világítás teszi teljessé. A teljesség igénye érdekében fontos megjegyezni, hogy komfortnövelő tényezők mellett a Laurin&Klement csomag magában foglalja a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, a nagy felületű, színes, digitális fedélzeti komputer kijelzőt („Maxi Dot”), valamint az adaptív lengéscsillapítás szabályozást is (DCC). 

Utóbbi nagyon sokat dob a Superb által nyújtott, amúgy is kellemes utazókomforton. A futóművek nem túlságosan feszesek, az autó nem pattog a budapesti utakon, hanem a szükséges mértékben, „lágyan és harmonikusan” csillapítják az olykor-olykor egyenetlen, kátyús útfelületeken történő haladást.

A Superb olyan utazási élményt nyújt, mint egy jacht, amely gondtalanul szeli a habokat a tengeren. Persze, aki elevenebb élményre vágyik, annak érdemes felfedezni a multimédia rendszer érintőképernyőjén kiválasztható vezetési módokat, amelyből mindjárt három is van.

superb-hibrid-teszt-melano_05.jpg

Személyre szabható vezetési élmény

Az „Eco” üzemmód a hatékonyságot helyezi előtérbe, a „Sport” pedig a hajtáslánc 218 lóerős (160 kW) kombinált maximális teljesítményét veszi igénybe, míg az „E-Mode” tisztán elektromos üzemmódban görgeti a járművet legfeljebb 140 kilométer/órás sebességig.

A Superb iV a WLTP-mérés szerint egy feltöltéssel akár 55 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban. Az akkumulátor lemerülése esetén otthoni hálózatról 6 óra alatt tölthető fel, míg 3,6 kW-os fali doboz segítségével közel fele annyi idő alatt végezhető el ez a művelet.

A hibrid hajtáslánc mozgás közben töltheti az akkumulátort, vagy fenntarthatja az akkumulátor töltöttségi szintjét a benzinmotorral, a rekuperációnak (fékezési energia visszanyerésnek) köszönhetően pedig az akkumulátor a lassítások, megállások során is töltődhet.

A sofőr közvetlen visszajelzést az elérhető elektromos, illetve benzines hatótávról közvetlenül a széles, színes kijelzős fedélzeti komputerről kaphat, amelynél ráadásul többféle megjelenítési mód áll rendelkezésre. Ezen nézetek spektruma a kevésbé informatívtól az információ gazdag megjelenítésig terjed.

Van pusztán hatótávolságot és aktuális sebességet tartalmazó nézet, de akár az energiavisszanyerés mértékét mutató fordulatszám mérő és a klasszikus sebességmérő is megjeleníthető a kormánykerék mögött. 

superb-hibrid-teszt-melano_02.jpg

Teljesen feltöltött akkumulátorral és teljesen feltöltött 50 literes benzintartállyal a Superb iV akár 850 kilométeres hatótávval is rendelkezhet, kimagasló szabadságot nyújtva ezzel az autó tulajdonosának. Ami ennél is fontosabb, hogy hibrid üzemmódban károsanyag-kibocsátása mindössze 35 g/km, ami lehetővé teszi, hogy a Superb úgynevezett alacsony emissziójú városi zónákba is behajtson.

Tisztán elektromos üzemmódban történő haladáskor a Superb iV-nél rendelkezésre álló hanggenerátor olyan menetzajt hoz létre, amely a biciklisek és a gyalogosok számára könnyen érzékelhetővé teszi az autót.

Hasznos vezetéstámogató rendszerek 

A Superb iV megőrizte a modell minden előnyös tulajdonságát a vezetési élmény terén is, ennek megfelelően erőkifejtés nélkül, precízen és könnyen lehet kormányozni. A parkolóhelyeknél történő be- és kiállásoknál olyan jelentős a rásegítés, hogy rendkívül kényelmesen, kevés korrekcióval bárhová egyszerűen és könnyen be lehet vele állni.

A Superb iV-ben a vezető munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segítik, mint a parkolóasszisztens, a manőverezési asszisztens, a gyalogos védelemmel és vészfékezési funkcióval ellátott front asszisztens, a sávtartó asszisztens, valamint a prediktív tempomat. 

superb-hibrid-teszt-melano_03.jpg

Egyes vezetéstámogató rendszerek érzékenysége pedig könnyen és egyszerűen személyre szabható a multimédia rendszer széles érintőképernyőjén, sőt egyes vezetéstámogató asszisztensek akár ki is kapcsolhatók. Természetesen nemcsak ezek optimalizálására van lehetőség, hanem akár a vezetési módok is konfigurálhatók.

Emellett a multimédia rendszerben a hagyományos funkciók, így a rádió és egyéb tartalmak kezelése mellett lehetőség van az állófűtés működtetésének napra és percre pontos időzítésére is, így az utasok mindig az előre felmelegített utastérben foglalhatnak helyet a hidegebb téli napokon.

Ez a funkció a Škoda Connect okostelefonos alkalmazásban is elérhető, amelyen akár az akkumulátor töltöttségét is ellenőrizhetjük, anélkül, hogy beülnénk az autóba. 

Tetszett?

Összességében a plug-in hibrid hajtás tisztábbá és csendesebbé tette a Superb-et, amely továbbra is a cseh gyártó egyik legimpozánsabb és legkomfortosabb modelljének tekinthető.

Üde színfolt az egyre dominánsabbá váló SUV-ok világában. Az általunk kipróbált változat 14 millió forintba kerül, a vételár természetesen a felszereltség függvényében változhat. 

Skoda Superb iV hybrid Laurin&Klement képgaléria

süti beállítások módosítása